Godziny otwarcia: wtorek-piątek - 11.00-17.00, sobota - 11.00-16.00 Sprawdź ceny biletów

Nabór do Chóru Akademii Lubrańskiego

Zapraszamy wszystkich chętnych-śpiewających do dołączenia do Chóru Akademii Lubrańskiego! Od 2024 roku prowadzić go będzie  Joanna Piech-Sławecka 

 

Joanna Piech-Sławecka - dyrygent, chórmistrz, oboistka, logopeda, trener emisji głosu. Związana z bydgoską Akademią Muzyczną, gdzie ukończyła obój w klasie prof. Krzysztofa Wroniszewskiego (dyplom 2001) oraz dyrygowanie u prof. Janusza Staneckiego (dyplom z wyróżnieniem 2003), podczas studiów została stypendystką Ministra Kultury.

Po studiach magisterskich kontynuowała studia instrumentalne w klasie oboju prof. Mieczysława Koczorowskiego (dyplom 2003). Uczestniczyła w dyrygenckim kursie mistrzowskim Friedera Berniusa, a także w kursie oboju barokowego u prof. Franka de Bruina. Była słuchaczką Podyplomowego Studium Chórmistrzowskiego w klasie prof. Benedykta Błońskiego i prof. Ryszarda Handke (dyplom 2009) oraz specjalność Emisja głosu (dyplom 2023). Logopedię ukończyła w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu (2011).

Od 2002 r. współpracuje z Chórem Kameralnym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie pełniła funkcję asystenta dyrygenta (od 2003 r.). Obecnie jest II dyrygentem zespołu oraz profesorem na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym UAM w Kaliszu, gdzie prowadzi klasę dyrygowania. Oprócz dydaktyki prowadzi także działalność naukową i popularyzatorską, uczestnicząc w kursach, sympozjach, wykładach i konferencjach. W 2015 i 2016 r. była dyrygentem asystentem Polskiego Narodowego Chóru Młodzieżowego w projektach z Wernerem Pfaffem, Rogerem Treece i Marcinem Wawrukiem. Była pomysłodawczynią i organizatorem Ogólnopolskiego Konkursu Chórów Szkół Średnich w Kaliszu,

Z Chórem Kameralnym UAM koncertuje zarówno w kraju, jak i za granicą, m.in. na Litwie, w Anglii, Irlandii, Hiszpanii, Francji, Bułgarii, Australii, Ekwadorze, Peru, Boliwii, Argentynie, Niemczech, Korei Południowej, USA. W 2012 r. Chór Kameralny UAM pod jej dyrekcją zdobył II miejsce w kategorii chórów mieszanych na festiwalu Balkan Folk Fest w Bułgarii. Miała okazję przygotowywać ciekawe projekty artystyczne, jak np. wykonania J.S. Bacha "Pasji wg św. Jana" i "Pasji wg św. Mateusza" z Marcinem Sompolińskim, "Missa Tango" M. Palmeriego, "Mszy S. Moniuszki", "Arion" Z. Koziej z Polską Orkiestrą Kameralną "Amadeus" pod dyr. Agnieszki Duczmal, "Missa Flamenca" z Paco Peña, finał poznańskiego festiwalu teatralnego Malta 2011 wraz z grupą La Fura dels Baus w spektaklu Los Nadies. Wśród zrealizowanych projektów chóralnych odnaleźć można koncerty z muzyką improwizowaną, żydowską, cygańską, szantową, jazzową, piosenki Kabaretu Starszych Panów, klasyczną muzyką dawną i współczesną i in.

Uczestniczyła w nagraniach muzyki wokalnej i wokalno - instrumentalnej, w tym w nagraniach archiwalnych dla Polskiego Radia (Chór Kameralny UAM i Orkiestra Kameralna Polskiego Radia Amadeus), nagrania z Ewą Bem, Stanisławem Soyką, Sebastianem Karpielem Bułecką, Elżbietą Towarnicką, Małgorzatą Walewską, Bogdanem Hołownią.

Jako chórmistrz współpracowała z Chórem Filharmonii Łódzkiej (Missa solemnis Beethovena oraz Mesjasz Haendla w sezonie 2022/2023). Od kilku lat współpracuje z Filharmonią Kaliską przygotowując programy symfoniczne ze Studenckim Chórem WPA UAM. którego jest dyrygentką.

Jest współzałożycielką i dyrygentką projektowego chóru ProVocalis, z którym z powodzeniem wystąpiła na trzech konkursach: Pomerania Cantat 2017: Nagroda Główna, Laur Moniuszkowski i Złoty Dyplom; Międzynarodowym Szczecińskim Festiwalu Muzyki Pasyjnej: Złoty Dyplom oraz Ogólnopolskim Festiwalu im. M. Zieleńskiego w Łowiczu: Złoty Dyplom i nagroda za najwyższą punktację. 

Jest współzałożycielką i dyrygentką Chóru Parafii św. Jadwigi Królowej Poznaniu.Jest także kierownikiem muzycznym zespołu solistek Sanctimonialis autem Femina, który interpretuje utwory polskiego baroku przeznaczone na skład żeński, odnalezione w bibliotekach pobenedyktyńskich. Wraz z tym zespołem nagrała płytę ze zbiorem dwuchórowych pieśni i motetów pt. Sanctimonialis autem Femina.

Joanna Piech-Sławecka jest także konsultantem, trenerem wokalnym i chórmistrzem w projektach teatralnych, jak: Hymn do miłości (Poznań); Still life (Berlin), Matki. Pieśń na czas wojny (Warszawa) w reżyserii Marty Górnickiej, odwiedzając najważniejsze sceny europejskie, (Szwajcaria, Niemcy, Francja, Holandia, Grecja, Włochy i in.). Prowadzi warsztaty chóralne i emisji głosu dla wszystkich grup wiekowych oraz zasiada w jury chóralnych konkursów.

 

Zapisy pod adresem mailowym sekretariat@muzeum.poznan.pl

W wiadomości mailowej prosimy podać: imię, nazwisko, numer telefonu oraz adres email. W odpowiedzi informować będziemy Państwa o terminach przesłuchań.

 

Udostępnij znajomym

1 2 3 4 5 6 7 8
Wesprzyj fundację w naszych działaniach.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.